Nappstopp dag 3 & 4

Natten till igår var Jonathan riktigt stökig. Han vaknade redan vid 22-tiden och då tog vi in honom till oss eftersom han brukar sova lugnt där, men icke sa nicke. Han gnällde och snodde och hade sig. Hanna däremot sover ju som en dröm och vaknar inte förrän vi 3-snåret för att äta lite och sedan somna om igen.
Natten till idag gick bättre. Då vaknade han till vid midnatt men då lyckades Flemming få honom till att somna om. Sen sov han lugnt fram till 3-snåret då han vaknade så pass mycket att Flemming gick in och lade sig där inne istället. Sen var det småstökigt till och från fram tills vi steg upp vid strax efter sju. Vid nattningen ikväll frågade han inte en enda gång efter nappen och det var inga som helst problem att lägga honom förutom att han inte ville gå och lägga sig för han hade haft så roligt i badet.

Jonathan, Hanna och jag har varit hos mina föräldrar idag. Vi har hållt oss undan så att Flemming har fått jobba ifred med huset. Han har roat sig med att sätta upp skorstenen till kaminen ute på altanen. Han erkände att det hade varit lite svajigt på stegen i blåsten och regnet. Så snart kommer vi att kunna tända i kaminen ute på altanen, fast än behövs det knappast eftersom det nu ikväll är nästan 17 grader där ute.
Imorgon flyttar våra grannar här så om någon vecka tror jag att de nya flyttar in. Det ska visst vara en barnfamilj med två barn på 1 och 3 år. Det ska bli riktigt spännande att se vad det är för några.
Nu ska jag roa mig med att skriva shoppinglistan för veckohandlingen av mat som Hanna och jag ska genomföra imorgon när Jonathan är hos dagmamman.

Kommentarer
Postat av: Fina Matildas mamma

Hoppas att det blir en kompis till Jonathan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback