Middag i brasans sken

Jonathan sov som en dröm natten till idag också. Inte ett pip på hela natten och vaknade strax innan kl 6. Vi hoppas verligen att det håller i sig!
Hanna och jag var inne i Karlskrona på spädbarnsmusik på förmiddagen när Jonathan var hos dagmamman och Flemming roade sig hos tandläkaren. Det var lika trevligt som förra veckan. Hanna "pratade" på som bara den med de andra bebisarna.
Eftermiddagen spenderades sedan ute i trädgården idag igen. Hanna tittade på en stund när jag och Jonathan satte lite blommor i en kruka till trappan. Sen somnade hon när Jonathan gungade och sov så pass länge att jag hann klippa gräsmattan för sista gången i år, samt städa ur fågelhuset. Jonathan tycker att det är jättespännande att få följa med mig in till fåglarna och titta på dem när de kommer och sätter sig och äter ur matskålen som jag håller i handen.


Ikväll har Flemming och jag avnjutit en middag i lugn och ro ute på altanen i skenet från stearinljus, med kaminen sprakandes i bakgrunden och ett lätt regnande på taket. Det är onekligen ganska skönt att en kväll i veckan få äta utan någon som kladdar med maten eller slänger ner leksaker på golvet så att man får fara som en jojo.
Jullan uppskattade också värmen från kaminen och låg framför den och njöt.

Kommentarer
Postat av: Fina Matildas mamma

Vad mysigt med kaminen

Postat av: sara

Ojojoj..då ligger Viggo långt efter =) 11 kg och 80 cm lång.. Att det kan skilja så mycket!



Allt är bra här. Full rulle hela dagarna. Viggo har börjat med tecken som stöd nu och blir jätteglad varje gång vi tecknar.. Han har lärt sig hund, katt och tack.



Läste ni slutat med napp! Wow.. Hur gör man?! =)

2008-10-25 @ 10:50:32
URL: http://viggolino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback