Med pappa på jakt

Natten till idag (söndag) var barnen väldigt stökiga. Hanna vaknade redan 21.30 igår kväll och ville ha mer mat. Sen hann hon äta två gånger till innan hon tyckte att det var dags att sparka igång dagen vid 05.30. När hon väl hade somnat så var det Jonathans tur att vakna till och så höll de på.

Flemming var idag uppe med ena hunden på den nya jaktmarken, mest för att hunden skulle få jobba lite. Han passade då på att ta med sig Jonathan också och det hade Jonathan tydligen uppskattat. Han hade babblat konstant och travat på ganska duktigt i skogen samt åkt på pappas axlar lite också. Det är ju tur att Flemming går som hundförare för då gör det inte så mycket att man inte är knäpptyst.
Hanna och jag passade under tiden på att gå en riktig långpromenad. Jag kan ju erkänna att hur mycket jag än älskar min son så är det ibland skönt att få gå en promenad och det är tyst och man kan gå i sina egna tankar istället för att behöva kommentera varenda bil, traktor, lastbil med mera.


När Flemming och Jonathan kom hem så var Jonathan jättetrött men sova det skulle han inte. Men det har gått förvånansvärt bra här ändå. Vi gick ut en sväng på eftermiddagen och var lite på lekplatsen och pratade med grannarna som har flyttat. De var bara och fixade det sista med trädgården nu. Enligt dem så har familjen som kommer att flytta in två flickor.


Hmm, jag tror att Flemming blev lite trött i skogen han också för det snarkar borta i soffan.

Hanna verkar ha börjat upptäcka att mat är rätt gott. Hon tar helst tag i min hand som håller skeden och så drar hon den mot sig och öppnar munnen, så hon verkar redan vilja äta själv :-D Hon fick också testa att dricka lite vatten ur en pipmugg idag och det verkade hon också tycka var rätt spännande även om hon inte har rätt teknik än, men det kommer nog snart.
Hon fick också prova på hoppgungan idag och den gillade hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback