Kalmarbesök och fika

Igår mötte jag och barnen upp min syster och hennes barn i Söderåkra och så åkte vi in till Kalmar och hämtade mamma på hennes jobb. Där blev vi bjudna på lite fika innan vi gick en runda på stan. Jonathan var så duktig och satt fint på sin stol och åt upp hela sin smörgås. Visst var drickan med sugrör väldigt spännande eftersom han i stort sett bara får vatten och mjölk här hemma, men till slut så var hela smörgåsen uppäten också.
Efter turen på stan så bar det av för ett mer eller mindre obligatorisk besök på IKEA. Därifrån kommer man ju aldrig ut utan att ha handlat något och det blev lite smått och gott även idag. Hanna sov sig igenom hela besöket och Jonathan satt snällt i vagnen och tittade på allt. Det blev också ett besök på Blomsterlandet för att titta på lite tomtar. Jonathan var väldigt fascinerad av en stor tomte som satt och läste i en bok och nedanför fötterna låg en hund som rörde på både huvud och svans. Jag tror inte riktigt han lyckades klura ut om hunden var riktig eller inte. Hanna hade nu vaknat till och fått lite mat i sig så hon var nöjd och armar och ben gick som trumpinnar vid åsynen av allt det glittriga. Hon lyckades ju också kräkas ordentligt på golvet i affären varpå mormor sa att nu går vi innan någon ser det. Men sen blev vi lite oroliga att någon skulle halka i det så jag smög tillbaka och torkade upp det. Innan jag fick barn hade jag mest hundbajspåsar i fickorna. Nu är det både hundbajspåsar och spytrasor som trängs där ;-).
På vägen hem sov båda juvelerna som stockar så det var lugnt och skönt i bilen.

Idag har vi träffat min goa nätmammagrupp då vi var bjudna på fika hem till en av dem som också är en kompis till mig från studietiden i Växjö. Tack Emmerly coh ni andra för en som vanligt trevlig fika!
Någon kom på idén att vi skulle fotografera alla bebisarna. Tyvärr hade jag inte fått med mig kameran så jag fick ingen bild men jag hoppas att en vänlig själ kommer att maila en till mig som jag kan lägga ut här.

Tack Coola Viola för fotot. Fr vänster sitter Noel, Hanna, Leon, Viola, Matilda, Ellenova., Ella och Isak.

Eftermiddagen har sedan spenderats utomhus. Vädret har varit fint men blåsigt. Jag och barnen gick och handlade och sedan var vi en stund på lekplatsen. Nu sover de sedan en timme tillbaka och Flemming är ute och går med sina hundar och jag skall strax bänka mig i TV-soffan med en kopp thé. Imorgon är det dags för mäting och vägning av Hanna och så ska hon få den andra vaccinationen.

Kommentarer
Postat av: Bebbaus

Jag har en bild/er du kan få. Tyvärr är ju jag enormt tekniskt begåvad (som du vet) så jag kan inte ladda in bilderna...Men när Macke gjort det kan jag maila till dig!

Tack själv för idag. Tyckte ocksåd et var kanonskoj (men trist att ellie var så gnällig). Jag brukar ju kunna sitta ned och prata lite. Nu fick jag ju mest bära runt på henne...Tur Isak var snäll och nöjd! Det enda som vbar trist var att jag inte hann prata ordentligt med alla, men så är dte ju när vi träffas så många. Men jag hann ju prata med en hel del! Vi får synas någon dag snart,. jag kan ta en tur ut till Jämjö så ka vi uppsöka en lekplats (är bland det roligaste Ellie vet nu och vi har ju inga sådana här i skogen ).

2008-10-28 @ 20:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback