Gränstestande 2-åring

Idag har vi varit på BVC och vägt Hanna. Jag har ju varit lite orolig för hon hade inte gått upp så mycket förra gången, men det hade hon tagit igen nu. Hon vägde 6675 gr vilket är en viktuppgång på 335 gr på två veckor. Jag passade också på att mäta Jonathan och han är nu 94 cm lång.
När vi kom hem så gick vi in till grannen och lånade deras trehjuling vilket vi hade fått lov till. Jonathan tycker att den är jätterolig även om han inte kan cykla på den än. Men han sparkar sig fram och vi gick iväg en bra bit hemifrån ut på grönområdena här. Till slut så tyckte jag att vi hade rört oss tillräckligt långt bort med tanke på att vi skulle ta oss hem igen så jag sa nej när Jonathan ville ännu längre bort och gav honom möjligheten att välja två andra riktningar istället. Men han var envis och skulle åt det hållet som han inte fick. Det hela slutade med att jag var ännu envisare - ett nej är ett nej. Således bröt pojken ihop och jag tog cykeln och Hannas vagn i ena handen och Jonathan i den andra. Han lipade och skrek hela vägen hem, men när vi kom hem och jag föreslog att vi skulle leka i sandlådan så slutade han äntligen att tjuta. Åhh vad det är roligt när de testar gränserna
Wink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback