Förkylt

Nu är den manliga delen av familjen ordentligt förkylda medan Hanna och jag har klarat oss än så länge, men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om vi ramlar dit också snart.
Idag har det varit riktigt fint väder här med solsken större delen av dagen. Så eftermiddagen spenderade vi på öppna förskolans utedag på lekplatsen. Jonathan tycker verkligen att det är jätteroligt att vara där. Hanna sov även idag hela tiden vi var där. Hon är verkligen konstig för när vi går till lekplatsen och barnen stojar runt omkring då kan hon sova som en stock men annars så är det i princip omöjligt att få henne att sova någon längre stund på eftermiddagarna. Hon sover verkligen bäst i vagnen och den ska vara i rörelse.
Dagens smakportion för Hanna var morot, men hon verkade inte så värst imponerad. Det går väl lite si och så med smakportionerna just nu. Hon har full sjå med att titta på Jonathan och sitta och "prata". Imorgon ska jag testa att ge henne smakportionen när det bara är hon och jag hemma så får vi se hur det går.

Med nappstoppet går det väl ganska bra. Han frågar nästan aldrig efter nappen nu men sover lite oroligt framåt småtimmarna. Han är lite stökigare när han ska sova middag. Då har han en tendens att slänga både nalle och kudde på golvet och sedan ligga och gråta för att de ligger på golvet. Men det går fortare och fortare att få honom att somna där också.
Hanna har haft ett antal nätter på raken nu då hon bara har ätit en gång. Så jag får väl egentligen bra nattsömn, i alla fall om man jämför med Flemming vissa nätter, men när kvä'llen kommer så är man ändå ganska trött.
Nu blir det TV en stund innan jag kraschar i säng igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback