Danskbesök

Idag fick vi alltså besök av Flemmings lumparkompis Sören med hans hustrun Tine och deras tre barn. Vi har inte träffat dem på över två år nu så det var trevligt. Visst har jag väl vissa problem med språket men Sören och Tine bor i Helsingör så de är vana vid svenskar och kan en hel del svenska ord så det går ganska bra. Värre är de med deras barn som inte alls tänker på att ta det lugnt och tydligt när de pratar med mig så dem förstår jag inte så bra.
I vilket fall som var det trevligt och deras barn är så väluppfostrade. Lite blodvite uppstod mellan barnen när deras minste hoppade på studsmattan samtidigt som Jonathan och de krockade så Johan fick näsblod.
Hanna hon har varit som en strålande sol hela eftermiddagen. Hon tog en liten power nap på kanske en kvart, det var allt. Men hon är ju svårt att få till att sova på eftermiddagarna om man inte går en promenad med vagnen.
Nu får vi se hur länge det dröjer inna vi träffar dem igen. Vi ska åka över till svärmor till våren så kanske hälsar vi på dem då.

Jullan (ena hunden) är iväg på en liten semester i helgen. Hon är hos sin fd husse som hon älskar över allt annat och han har saknat henne sen hon flyttade tillbaka till oss så han lånade henne i helgen. Så min gissning är att de båda nu har parkerat i TV-soffan. Alltid kul att kunna glädja någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback