Åska i slutet av oktober???

Imorse vaknade vi till ett rejält åskväder trots att det bara var ett par plusgrader ute. Vi har knappt haft någon åska på hela sommaren så det var lite otippat nu i slutet av oktober.

När jag hämtade Jonathan på Tallkotten idag så luktade det nybakat. Barnen hade hjälpt till att baka och Jonathan hade 4 st chokladmuffins med sig hem. Han hade visst varit duktig på att vispa smeten.

Hanna har ju som jag skrev igår fått sin andra vaccination och hon grät väl i en halv sekund sen var det bra och det berodde nog mest på att jag höll fast henne. Hon väger nu 6890 gram, är 64,5cm lång och hattmåttet är 42 cm. Hon genomgick också en läkarundersökning och allt såg så bra ut. Läkaren kommenterade att hon är så stark för sin ålder och det kommenterade ju  läkaren redanpå BB.
Efter läkarundersökningen gick vi till öppna förskolan där vi var nästan själva idag. Flemming ringde under tiden och sa att han kommer att bli sen pga av ett kabelprov som ska genomföras ikväll. Han har fortfarande inte kommit hem.
Jag vet inte riktigt vad det berodde mest på, för lite sömn eller vaccinationen men Hanna var jättegnällig när jag skulle fixa middagen. Jag försökte amma henne samtidigt som Jonathan åt sin mat men det gick inte särskilt bra så när Jonathan var färdig fick han följa med in i sovrummet och ligga lite bredvid oss med Hanna åt. Som tur var så somnade hon trots hans konstanta pladdrande. Även Jonathan somnade fort så här är lugnt och skönt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback