Se det snöar...

När vi vaknade i morse hade det ramlat ner lite lite snö här, så pass att gatan i allafall var vit och genast så fick man ju lite julstämning ;-) Barnen och jag tog en lång förmiddagspromenad i det härliga vädret. Jag gillar verkligen när luften blir så där hög, kall och klar. Nackdelen är ju bara att det ofta blåser här och i och med att vi ligger så nära Östersjön så blir ju luften också fuktig och det blir svinkallt. Men idag var det skönt.


När vi kom hem satte jag på en julskiva och sedan gjorde Jonathan och jag en krans att hänga på ytterdörren.

Flemming har varit och jagat idag, men det var inte alls lika mycket djur där idag som förra helgen. Ixa hade väl bara drivit på ett enda djur idag.
Ikväll var Jonathan så där trött igen att han satt och somnade i matstolen medan han tuggade på kålpuddingen. Nu tror jag att jag ska gå och spola upp mig ett bad och lägga mig där och lyssna på en ljudbok som jag har lånat av mamma. Brännmärkt heter den och den är spännande att lyssna på.

Ojojoj nu kom maken hem med en bukett röda rosor :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback