Premiärdopp och rådjur

Igår morse tog Hanna sitt premiärdopp med storebror, det vill säga de badade tillsammans i badkaret och det verkade ju Hanna tycka vara bra mycket roligare än att bada själv i en liten badbalja. Så så får det bli i fortsättningen.
Igår eftermiddag träffade vi sedan Jonathans föräldragrupp, vilket var lika trevligt som vanligt och nu fick jag äntligen se nytillskottet i gänget - 3 månader gamla Simon. Han var dock inte så lite utan ganska exakt lika stor som Hanna. Helt plötsligt känns vår stumpa liten trots att hon följer sin tillväxtkurva exemplariskt. Men det är väl det att man är van vid att alltid ha det största barnet.
Jonathan fick provsitta en riktigt häst också under kvällen. Det tyckte han visst var väldigt spännande för han ville inte gå ner därifrån.

Idag har Flemming varit och jagat och kom faktiskt hem med ett rådjur. De hade skjutit 3 stycken rådjur idag och det hör inte till vanligheterna. Ett av dessa djur sköts för Ixa så nu hoppas ju Flemming på att Ixa verkligen ska ha fått blodad tand för jakten.
Barnen och jag har bara varit hemma. Vi har varit ute ett par vändor mellan regnskurarna och plockat lite kottar och granris som vi har pyntat de stora ljuslyktorna med.
Vid ett tillfälle i förmiddags när jag stog och strök gardiner så hade jag inte riktigt koll på vad Jonathan sysslade med, men rätt var det är så kommer han farandes som ett jehu i Hannas gåstol coh jag vek mig nästan dubbel av skratt. Så nu måste vi ställa undan den när Hanna inte använder den annars är Jonathan genast däri och det hade ju varit bra om den hade varit hel ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback