Aj aj aj

När jag lagade mat i kväll så hade Jonathan klättrat upp på en av barstolarna vid köksbänken och sattdär och plockade lite med sakerna som ligger där. Helt plötsligt när jag har vänt mig bort så har han till hälften klättrat upp på bänken och lagt handen på induktionshällen precis där där jag hade haft stekpannan så det var ju fortfarande varmt. Han skrek till och jag rusade dit och plockade upp honom och fram till vattenkranen och sen spolade vi och spolade med kallt vatten och sen fick han sitta med handen i kallt vatten medan vi åt. Men det gjorde nog ont plus att han var jättetrött för han var väldigt ledsen när han skulle gå och lägga sig. Vi ser en blåsa på tummen och sen är han lite röd i handen. Men det hade nog blivit mycket värre om det hade varit den gamla spisen. Nu hoppas vi att han får sova lugnt så att smärtan kan avklinga.


Jag har idag roat mig med att åka och handla utan barn och det var så skönt att slippa dra dem in och ut ur bilen. Det var mest lite smågrejer som inhandlades men jag är så nöjd med att jag hittade adventsstjärnor till altanen som inte kostade skjortan.
Vi har nog förresten åkt på en ny släng av förkylning här och det innan vi ens hade hunnit repa oss från den förra. Båda barnen är väldigt snoriga och nyser mycket igen. Det är vinter igen -'*suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback