Vem behöver detox...

Detox är ju något som är rätt så populärt just nu, dvs att rensa ut slaggprodukter, gifter och annat skit ur kroppen. Men vem behöver det när man istället kan satsa på lite trevlig magsjuka? Igår åkte jag på den värsta diarré jag någonsin har varit med om. Större delen av dagen spenderades antingen på toaletten eller i sängen med feberfrossa och vridandes i smärtor. Det var fruktansvärt, jag ska aldrig mer beklaga mig över hård mage. Smärtorna berodde troligen på att jag inte hade tillräckligt med vätska i kroppen, så jag har druckit och druckit och är ändå lika törstig. Men jag är ju lite konstig för det är enbart rent vatten som släcker min törst. Inte ens om det bara är uppblandat med lite saft eller liknande så funkar det utan det måste vara rent vatten. Och det ska man inte dricka om man har så kraftig diarré eller kräkningar utan då är det bäst att dricka vätskeersättning och det är ju inte så värst gott.

Jonathan är nu i stort sett återställd och aptiten börjar komma tillbaka. Men både Flemming och jag tycker att det syns i ansiktet på honom att han nog har tappat lite i vikt.
Hanna börjar väl också bli bättre men hon är just nu chef i Gnällspik AB, det vill säga ingenting passar unga fröken utan hon bara gnäller. Natten till idag sov hon dessutom väldigt dåligt så varken jag eller Flemming fick så värst mycket sömn, så det blir tidigt i säng men det är ju som vanligt här.

Imorgon ska nog barnen och jag försöka ta oss ut ur huset och gå och köpa en blomma till Jonathans dagmamma och lämna den till henne. Men annars kommer vi nog försöka hålla oss borta från folk så mycket som möjligt för det verkar som om halva Blekinge har insjuknat i magsjuka, åtminstone enligt sjukvårdsrådgivningen och vi är inte sugna på en vända till nu. Man är tydligen inte immun mot skiten så värst länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback