Sjukhus

Jonathan har inte mått bättre idag utan kräkts ett par gånger trots att han inte har ätit något. Han har varit väldigt trött och mest legat stilla i hundsängen och det är verkligen inte likt Jonathan. Han har också klagat på magont och nu ikväll fick han sådan attacker av magont att han bara grät så Flemming ringde sjukvårdsupplysningen igen och de sa till honom att komma in med Jonathan. Så inatt får de två sova på sjukhuset eftersom Jonathan ska få lite dropp då han var lite uttorkad och så ska han få både alvedon och ipren eftersom febern är hög och inte riktigt ger med sig trots febernedsättande medicin. Vad som händer imorgon återstår att se men jag hoppas att de båda får komma hem igen.

Hanna har kräkts ett par gånger och även hon fått diarée så hon har nog troligen också åkt på skiten. När jag läste om symptomen på internet så kan jag nog bara konstatera att det är vinterkräksjukan Jonathan har drabbats av. Nu återstår det bara att se om även Flemming och jag ska drabbas av det.
Men usch vad det är jobbigt att sitta här hemma och inte riktigt veta vad som händer med min lille kille trots att jag vet att han är på bästa stället när man är sjuk och att han har sin pappa med sig. Det kanske var bra att jag föreslog att Flemming skulle stoppa ner nalle i väskan när de åkte.
Det blir nog sängen för mig strax. Det är ändå ingenting att se på TV:n och vem vet hur natten blir om nu även Hanna är dålig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback