Olycksfågel

Lite dålig uppdatering här några dagar nu men vi har haft några stökiga nätter med Hanna där hon har varit svårt att få till att somna och somna om så när barnen då väl sover så har en annan kraschat i soffan. Sen har det väl inte hänt så värst mycket heller kanske.
Jonathan den lille olycksfågeln trillade ner från en av barstolarna vid köksbänken igår så nu har han en fin lite blåtira vid ögat. Han har också hunnit med att klämma fingrarna på den brännskadade handen lite lätt i ytterdörren. Men det var nog inte så farligt för det syns inget i alla fall.


I onsdags kväll var jag iväg på en kurs i första hjälpen som Röda Korset håller. Dessa kurser brukar i vanliga fall kosta pengar men av en eller annan anledning så var den gratis. Det känns som att jag nog behöver fräscha upp mina kunskaper i första hjälpen eftersom jag inte har gjort något sådant sen jag gick i högstadiet. Visst, brännskada har jag ju övat på nyligen men resten är det si och så med. Den här kursen är särskilt inriktad på första hjälpen för barn. Det blev mycket fnitter, allra helst eftersom vi var i stort sett bara kvinnor, när vi skulle öva på varandra. Kursen fortsätter nästa onsdag och då ska vi bland annat lära oss några olika sätt man kan använda om någon sätter i halsen. Det är nog min största skräck, att barnen ska sätta något i halsen och inte kunna få upp det själva så det känns jättebra att få lära sig det.
 I onsdags var det också premiär för Flemming med att lägga båda barnen själv. Hanna brukar jag ju amma precis innan hon lägger sig men FLemming gav henne en flaska välling istället och det hade gått lika bra det. Dock vaknade de båda två när jag ringde för att förvarna Flemming om att jag var på ingång eftersom den ena hunden började skälla när han skulle släppa ut dem, så Hanna fick sig en slurk utav mig då istället.

Om min moster Monica är inne och läser här så kan vi ju tala om att kläderna passade Hanna bra.  Här kommer en bild:


Idag har Flemming varit iväg och jagat igen. Idag var det vildsvins som skulle jagas och det i samarbete med andra jaktlag så de var väl en 45 man och det sköts några grisar men tyvärr hade inte Flemming någon med sig hem. Han har för ovanlighetens skull stått på pass idag istället för att gå som hundförare och även om han fick en del adrenalinkickar så föredrar han ändå att gå med hundarna.
Vädret har varit riktigt tråkigt. Vi hann ut en promenad i morse jag och barnen, men det började duggregna redan då och sedan har det regnat hela dagen. För ovanlighetens skull så somnade även Jonathan i vagnen, men så kanske det går när man envisas med att stiga upp före tuppen varenda morgon, vardag som helg.

Kommentarer
Postat av: Violas mamma

Ajajaj! Stackars Jonathan! Blir de så där busiga i den åldern? Har du hjärtat i halsgropen?



Verkar ju jättenyttigt och bra med en sådan första hjälpen-kurs. Blir det fler till våren eller så? Vad kostar det?

2008-12-08 @ 21:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback