Mjölkbaren har stängt

Idag har mjölkbaren stängt för all framtid. Hanna har varit ganska tydlig de senaste kvällarna med att det jag har att erbjuda inte längre räcker utan hon vill ha sin välling också. Så ikväll har jag ammat henne för sista gången.

Tråkväder har det varit idag med. Jag kollade aldrig på vad det var för väder imorse innan jag klädde på barnen så när vi kom ut upptäckte jag att det hade börjat regna och i kombination med kraftig blåst så var det inget trevligt alls. Jonathan klagade på att han fick regnet i ansiktet så det blev en kort promenad.
För att underhålla Jonathan lite idag så har vi roat oss med att baka havrekakor, göra en sorts julgodis och bada hundarna. Så här fina blev de efter badet:

Hundögon, mörker och blixt är ingen lätt kombination men från vänster är det Mimmi som är 11½ år gammal och så hennes son Linus som är 9 år och 8 månader.

Gran har också införskaffats idag och imorgon ska den kläa ute på altanen. Jag tror att det är lugnast att ha den där ute i år med en klåfingrig tvååring och en huligan-Hanna i lekstol.

Så här glad är förresten Jonathan nu när han är frisk igen:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback