Magsjuka

Ja så var det kört igen. Jonathan åkte på någon form av magsjuka igår. Han hade lagt ett rejält lass i blöjan hos dagmamman och när han kom hem så bara rann det ur honom. Frampå eftermiddagen så kräktes han ner hela Flemming och detta var en knapp timme innan en av Flemmings jobbarkompisar skulle komma på middag. Så Flemming fick ju ringa och förklara läget för jobbarkompisen men det var antingen en mycket modig man eller en mycket hungrig man för han kom i alla fall. Så där fick man öva på engelskan igen vilket jag knappt har gjort på 2½ år nu. Jonathan var pigg och åt en smörgås. Men den kom upp senare under kvällen, som tur var i alla fall efter jobbarkompisen hade åkt hem. Det blev ett antal blöjbyten under natten och så har det fortsatt idag. Så tvättmaskinen har rullat konstant och vi har tappat räkningen på hur många gånger vi har fått torka spyor från golvet. Flemming ringde sjukvårdsupplysningen för ett par timmar sedan och de rådde oss att ge honom en tesked vätskeersättning var 5:e minut, men så ofta kommer vi inte väcka stackars Jonathan utan det blir väl var 15 minut. Jonathan har varit påverkad idag för han har också hög feber som vi inte ens lyckas få ner med febernedsättande. Han har varit så trött att han nästan somnade i en av hundsängarna i eftermiddag.


Klockan 4 kom han själv och sa natti natti och ville gå och sova. Vi håller nu tummarna för att Hanna inte ska bli sjuk också, ja eller vi för den delen.

Igår var Hanna och jag på avslutning på spädbarnsmusiken och det blev dans kring granen till dragspelsmusik och så fick barnen varsin julklapp och så blev det fika. Det var trevligt som vanligt och jag hoppas att Hanna och jag kommer kunna fortsätta gå under våren också.


I onsdags var jag på den avslutande delen av Röda Korsets första hjälpenkurs och den här gången fick vi öva på konstgjord andning ocj kompressioner samt på vad man kan göra om någon sätter i halsen. Så nu har jag ett certifikat i första hjälpen hjärt-lungräddning barn.

Nu blir det lite mat för mig och maken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback