Lugnet har lagt sig nu

Nu har lugnet lagt sig i huset och Flemming och jag sitter bara och tar det lugnt framför TV:n. Mina föräldrar, syster med sambo och två barn samt min bror kom hit vid lunchtid och så blev det ett race för att få maten klar. Men jag tycker att det gick bra. Att vi i år hade gjort det till lite mer av ett knytkalas innebar att mamma inte behövde slita häcken av sig vilket hon nästan har gjort tidigare år.

Jonathan skalar clementin

När maten var uppäten var det nästan dags för Kalle Anka vilket i år nog mest bara var på på TV:n och inte så många som tittade så mycket på. Vi avnjut lite glögg och godis under tiden. Sen inträdde den stora väntan på tomten. Plötsligt ringde tomten och sa att han var på ingång. Ja vi hade en väldigt modern tomte i år ;-) Flemming gick ut för att möta tomten.
 


Jonathan tyckte att han var lite läskig och vågade inte gå fram och hämta sina paket. Men när mormor och pappa följde med så gick det bra. Tyvärr var julklappen som jag och Flemming hade köpt till honom en plastig besvikelse så den ska bytas på lördag. Men i övrigt tror jag att alla var nöjda med sina klappar. Ja Hanna har ju inte sagt så mycket men jag är nöjd.
Innan gästerna styrde kosan hemåt igen så hann vi med att äta lite risgrynsgröt också. Både Hanna och Jonathan var trötta och somnade väldigt fort ikväll. Förhoppningsvis så kanske Hanna kan sova lite längre i sin säng i natt. Annars har hon de senaste nätterna vaknat ca 22.20 och då har det varit i stort sett omöjligt att få henne till att somna om i sin säng. Men vi får se hur natten blir. Imorgon hoppas vi att vädret tillåter en riktigt lång promenad så man kan motionera bort lite av julmaten.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja jag kan inte fatta varför han bli såå hysterisk! Han vägrade titta på tomten och lugnade sig först när vi gått in i ett annat rum.. Men sen gick det bra när tomten kom tillbaka utan skägg =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback