Jullov från bloggen

men nu är vi tillbaka igen :-)
Julhelgen har avlöpt lugnt och sansat och vi njuter av att ha Flemming hemma. Allra helst Jonathan tror jag för han är verkligen pappas pojke nu så det blir ju intressant när Flemming börjar jobba igen.


På Annandagen fyllde min kära make år och den dagen firade han med att åka på jakt och sen var han nöjd. Ja eller nöjd och nöjd. Han var väl nöjd med vädret men absolut inte med sin så kallade jakthund. Ixa tillhör de som löper 4 gånger per år och hon blir konstig både innan och efter löpet och hon hade visst mest bara vimsat omkring i skogen och inte hittat några djur trots att gubbarna såg flera djur i skogen. Så hon var lite billig när de kom hem.
På lördagen var vi uppe hos mina föräldrar som bjöd på middag för att fira Flemmings födelsedag. Trevligt och gott och pappa förlängde livet på oss när han skulle vispa grädde och lyckades stänka grädde över hela köket och sig själv. Vi andra skrattade så vi nästan låg dubbelvikta men pappa han fortsatte oberörd att vispa.
Tidigare under lördagen var vi inne i Karlskrona och bytte Jonathans julklapp. Han fick en BRIO tågbana istället och han är så lycklig över denna. Helst ska pappa sitta med inne på hans rum och bygga räls också.

Idag har jag och Hanna varit och hälsat på Anna och Maja och det var lika trevligt som vanligt. Tack Anna! Under tiden roade sig Flemming och Jonathan med att besiktiga min bil. Jonathan blev visst väldigt bekymrad när de hissade upp mammas bil i taket. Det var det första han berättade om när jag kom hem så vi får väl se om han kommer att drömma mardrömmar om det i natt. Bilen gick i alla fall nästan igenom. Det är strålkastarna som måste justeras men vi behöver inte ombesiktiga den i alla fall. Nähä nu ska jag göra maken sällskap i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback