Hujedanemej

Hujedanemej vilken natt vi hade natten till igår. Vi gick och la oss tidigt eftersom vi båda har konstant sömnbrist. Vid 22.30 vaknar Hanna och det går inte att få henne att somna om. Jag försöker med buffning, amning, ersättning, ligga i vår säng men ingenting hjälper. Ungen vill sova men kommer inte till ro. Till slut märker vi att hon verkar ha ont i magen. Flemming tar upp en henne och går upp med henne en stund och till slut rapar hon och kräks lite och sen börjar hon slappna av. Till slut somnar hon i mina famn men när jag ska lägga ner henne så börjar allt om igen. Vid kl 01 tar Flemming med henne in på hennes rum och sätter sig i fåtöljen med henne och hon somnar ordentligt. Efter 45 minuter kommer han in med henne till mig, tar sitt täcke och sin kudde och går in och slår upp gästsängen på Jonathans rum för han är väldigt orolig där inne. 05.00 vaknar Hanna och en kvart senare storebror så vi var trötta igår.

Natten till idag så vaknade Hanna ett par gånger innan vi ens hade hunnit lägga oss så jag tog in henne till oss och lät henne sova i vår säng. Där sov hon som en stock till midnatt då hon vaknade, åt och somnade om och sov till 04.15 då Flemming blev tvungen att gå in till Jonathan som var ledsen och eftersom Hanna låg hos honom så vaknade hon och vägrade sedan somna om. Men men man ska väl ändå inte klaga även om jag sitter här och gäspar och inte kommer att bli sen i säng idag heller.

Idag har jag och barnen varit hemma hos en av nätmammorna och ätit lunch och det var lika gott och trevligt somd et brukar vara när vi träffas. Imorgon bär det av upp till mina föräldrar. Mamma, syrran och jag ska reda ut det här med julmaten. Sen på kvällen är det dags för 1:a hjälpenkursen igen så det är med andra ord en ganska fullspäckad dag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack!



Vilken trevlig dag ni har då.. Viggo åkte på det förra helgen. Inget vidare! Jag är den enda som inte haft det och hoppas att jag ska klara mig detta året oxå...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback