8 månader

8 m?nader

Igår blev vår lille kille 8 månader. Det är sanslöst vad tiden går fort!

Han börjar nu att bli frisk igen efter att han varit förkyld och hostat i snart två veckor. När han hade haft feber i en vecka så åkte Flemming med honom till jourläkaren och fick pencillin och då äntligen försvann febern. Hostar gör han ganska mycket fortfarande men inatt har han iallfall fått sova ganska mycket. Han har även lyckats smitta sin mamma och pappa. Flemming var riktigt trött igår när han kom hem från jobbet. Det är inte ofta han somnar på soffan men det gjorde han då trots att Jonathan pratade och skrek om vartannat.
Dagen till ära så var Jonathan och jag igår och hämtade en ny fågelunge, så nu bor det 7 undulater i voljären.

Jag har ännu inte hört något från anställningsintervjun men jag tror inte att jag får jobbet. De skulle nämligen fatta beslut i måndags. Fast det gör inte så mycket, jag är gärna föräldraledig till hösten också så att jag hinner skriva klart uppsatsen som jag har kvar innan jag får ta ut min examen.

När det gäller mitt sommarjobb så trivs jag riktigt bra där. Visst är de gamla ganska sjuka och en del ganska dementa men de är samtidigt väldigt trevliga. Den äldsta vi har där är 101 år gammal och klarar att äta själv.

Idag ska Jonathan och jag till öppna förskolan och träffa kompisarna och sen ska vi till distriktssköterskan och väga och mäta honom.
På lördag ska vi grilla med föräldragruppen och på söndag ska vi hem till min syster och grilla och fira mamma på mors dag. Flemming försökte föresten rings dig Mona när det var mors dag i Danmark men ni var inte hemma. Kan det vara så att ni var i Skive (",).

Nu får ni ha en riktigt trevlig Pingst allihop!

Kram från
Jonathan, Linda & Flemming

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback